merk aanvragen en registreren Zuid-Afrika

 

 

 

Merkbescherming

Het is in Zuid-Afrika niet mogelijk om uw merk via een Internationale Registratie te laten aanvragen. We zullen daarom locaal een nationale aanvraag dienen te verrichten. Dit doen wij in samenwerking met een locale merkenspecialist. Afhankelijk van het land en het merk, kan dit een advocaat zijn of een merkenbureau.
Wij beschikken over een wereldwijd netwerk van merkenexperts. Immers zijn zij op de hoogte van de plaatselijke regels, wetten en praktijk bij het indienen van merkaanvragen.

Benodigdheden en documenten

Ook voor een merkaanvraag in Zuid-Afrika nemen wij uiteraard de gehele procedure voor rekening. Hiertoe bespreken we eerst met u alle mogelijkheden en kosten om uw merk zo goed mogelijk te beschermen in Zuid-Afrika. Indien er bepaalde documenten nodig zijn, zullen wij dit voor u regelen. Denk aan volmachten, verklaringen, overeenkomsten en kopietjes van buitenlandse registraties.

Kosten

De kosten voor het indienen van de merkaanvraag schatten wij vanaf € 1300,-(excl. BTW). Neem gerust contact met ons op voor het huidige tarief. Onze prijs is zeer concurrerend in vergelijking met andere merkenbureaus.

Merkonderzoek

Voorafgaand aan de registratie in Zuid-Afrika verrichten wij altijd gratis een identieke check in het land of de landen waarin u bescherming wilt genieten.
Wanneer we nog wat meer zekerheid willen hebben over de beschikbaarheid van het gekozen merk kunnen we ook een uitgebreid onderzoek doen. Een uitgebreid onderzoek naar de naam “PHILIPS” levert wel op de merken “PHILIPS”, “PHILIPS 2″ en “PHILIPSON” maar niet “FILIPS” of “PHILLIPS” (twee keer de letter L). Op het moment dat u echter 100% zeker wilt zijn dat een merk beschikbaar is kunt u ook kiezen voor een volledig merkonderzoek waarbij alle merken die lijken op uw merk naar voren komen in de resultaten. Met dit onderzoek voorkomt u dat u een merk gaat gebruiken dat inbreuk maakt op de oudere rechten van een ander.

Merkaanvraag en registratie

Na het uitvoeren van de check, zal er door ons een klassenomschrijving worden opgesteld, waarin al de producten en diensten die onder het merk vallen of in de toekomst onder het merk zullen vallen worden opgenomen. Daarnaast zullen er nog een aantal documenten moeten worden ingediend, zoals een kopie paspoort, een uittreksel kvk ed.  Mogelijk dat bepaalde documenten eerst gelegaliseerd of genotariseerd dienen te worden. Daarover zullen wij u dan eerst informeren.

Hierna zal de aanvraag worden ingediend en zullen de plaatselijke autoriteiten de merkaanvraag beoordelen. Indien zij geen bezwaar hebben dan volgt er een periode waarin bestaande eerdere merkhouders bezwaar kunnen maken op het door ons ingediende merk. Wanneer er geen bezwaar wordt gemaakt, zal het merk daarna geregistreerd worden. U ontvangt hier dan een mooi certificaat van. De duur van een procedure van aanvraag en registratie is per land verschillend. In de meeste gevallen ligt het zo tussen de 6 en 12 maanden.

Direct beschermen?

Neem meteen contact op of vul onderstaand formulier in:
Tel: 020-8452708 of e-mail: info@merk-aanvragen.nl